Cultuurjournalist
Acteurs, cabaretiers, zangers en regisseurs, geen kunstenaar is veilig voor de vragen van Veerle
Niet geschikt voor naar de Albert Heijn
‘Als ik met een grote hoed op de fiets zit, krijg ik vaak onnodig voorrang.’ De voordelen van een hoed zijn de prijs van 800 euro wellicht meer dan waard.
Klanten snuffelen, ik werk
In deze tijd een nieuwe boekhandel beginnen is een waagstuk. Maar Books & Bubbles is uniek: tussen de boeken werkt de eigenaar ook als jurist.
Kunst in uitvoering
Voorstellingen en installaties ontwikkelen altijd, maar sommige Oerol projecten hebben werk in uitvoering tot kunst verheven.
Ambitieuze plannen
Een bouwwerk dat de Brandaris naar de kroon moet steken en een gesprek met alle mensen op het eiland over een bouwplan voor volgend jaar: de artists in residence maken het zichzelf niet makkelijk.
Hondendrol drie euro
Een plukje mensen staat in de straten van Midsland, nieuwsgierig komen er meer belangstellenden bij. Het is tijd voor straattheater.
Russische bloemen en Beatrix
Prachtige jurken, grote zonnebrillen en hoge hakken. Het is duidelijk dat op de voorstelling van het beroemde Moskouse theatergezelschap Theatre of Nations ook een groot Russisch publiek af is gekomen.
Chileense Ik-generatie zoekt revolutionaire kunst
Zes acteurs, vier jaar in een bunker. Een is dood. Dat zijn de gegevens waar we het mee moeten doen in Tratando de hacer una obra que cambie el mundo. Volgens deze titel proberen de acteurs een toneelstuk te maken dat de wereld zal veranderen.
Jineks selling point
Niet dat haar programma’s zo briljant zijn, toch hangt er vrolijke opwinding rond Eva Jinek sinds haar overstap naar WNL. Hoe komt dat? Charles Groenhuijsen, Albert Verlinde, Antoinette Hertsenberg en anderen doen een verklaarpoging.
Kunst kopen kun je leren
Een eerste kunstwerk is vaak een flinke investering en dat vergt enige voorbereiding. Begin met alleen maar kijken en hou dat voorlopig even vol.
Jineks selling point
Niet dat haar programma’s zo briljant zijn, toch hangt er vrolijke opwinding rond Eva Jinek sinds haar overstap naar WNL. Hoe komt dat? Charles Groenhuijsen, Albert Verlinde, Antoinette Hertsenberg en anderen doen een verklaarpoging.
Verstrijken van de tijd
Nine hundred two thousand eight hundred and seven BC, zegt hij. Ik schrik even op want ik ben weer aan de beurt; nine hundred two thousand eight hundred and six BC. Uit alle macht probeer ik niet te struikelen over de vele cijfertjes, ik heb tenslotte publiek.
Kunst niet in een lijst gevangen
“Je blijft staan en houdt die prachtige koperen leuning vast. Misschien denk je dat anderen naar je zullen kijken omdat je zo stil onderaan de trap staat en dat is ongebruikelijk. Maar maak je geen zorgen. Je bent nu zelf een kunstwerk geworden.”